З переходом на дистанційну роботу й навчання люди з головою занурилися в онлайн-життя. Навіть любителі ходити торговельними центрами й робити покупки «наживо» мусили поступитися своїми звичками й шукати тепер потрібні речі не в онлайнових магазинах, а на сайтах. Покупки через інтернет здійснювали 10,6 мільйонів українців, з них кожний четвертий робив понад 20 замовлень на рік.
Кіберзлочинці зрозуміли, скільки недосвідчених користувачів можуть потрапити на їхній гачок – і кількість шкідливих сайтів значно зросла проти попередніх років.😱 У 2020 році сервіс Безпечний перегляд Google виявив понад 2,11 млн сайтів-підробок. Це рекордний показник за останні десять років і на 25% більше, ніж у 2019-му. Суть таких сайтів полягає в тому, що вони максимально імітують оригінальні сайти компаній або брендів, щоб отримати персональні дані користувачів та їхні кошти.
Компанією, що найбільше постраждала від кібератак у 2020 році, стала Microsoft. Про це свідчать дані Check Point. З нею пов’язані 43% усіх спроб переслідування інтернет-шахраїв у четвертому кварталі минулого року (проти 19% у третьому кварталі).
Приклад фішингового листа нібито від Microsoft:
Окрім Microsoft, кіберзлочинці також часто підробляли такі бренди, як DHL, Google, PayPal, Netflix, LinkedIn, Amazon, Apple тощо. Витік інформації у середньому обходиться компаніям у 3,93 млн доларів. Експерти прогнозують, що у 2021 році кіберзлочинність завдасть світу збитків на загальну суму 6 трлн доларів.
Безпека в онлайні створюється лише за умови спільних зусиль бізнесу, який працює над захистом свого продукту, та користувачів, які мають знати базові правила безпеки в інтернеті.☝️